Salgsvilkår / Kjøpsvilkår
- Avtalen
Les gjennom våre kjøpsvilkår for netthandel hos cwhudpleie.no.
Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom CW hud og velvære og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos CW hud og velvære. - Partene
Selger:
Firmaopplysninger
Firmanavn: Wroll- Evensen hud og velvære
Organisasjonsnummer: 931630865 MVA
Postadresse: Stasjonsveien 4, 0776 Oslo
Telefon: 911 37 1706(Mandag – fredag:( 09:00 – 18:00)
Epost:
eller vårt kontaktskjema
Kjøper:
Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.
- Pris
Alle priser som er oppgitt er inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift, fakturagebyr og fraktkostnader. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift, frakt og fakturagebyr.
Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.
Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.
Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.
Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.
Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi.
- Produkter
Alle størrelsesanbefalinger er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle. Dersom ditt produkt ikke passer, kan ikke
Cw hud og velvære stå til ansvar for valg av størrelse.
Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.
- Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.
- Betaling
Hos oss kan du velge mellom
Vipps – vi tilbyr Vipps som betalingsmetode i kassen. Retursum tilbakebetales kortet som er koblet mot din Vippskonto.
Ta kontakt med Vipps kundeservice eller tlf: 22 48 28 00 (mandag til fredag 02 – 23, lørdag 10-18 og søndag 11-19)
- Leveringsmetoder
Hos oss kan du velge mellom ulike fraktmetoder. - Fri frakt på bestillinger fra 4000 kr
Velger du dette alternativet vil det bli gratis frakt på din bestilling. Da bestemmer vi hvilken fraktmetode som egner seg best for din bestilling. De ulike alternativene kommer opp når du er i kassen, og det vil stå «Gratis» på et av alternativene. Fraktselskapet vi benytter oss av er PostNord. Pakken sendes til ditt nærmeste utleveringssted. Du vil da motta en hentekode per post, e-post eller varsling på SMS.
Normal leveringstid: 1-5 virkedager fra pakken er sendt fra oss.
- 99 kr i frakt på bestillinger under 4000 kr
Dette alternativet har en pris på 99kr. Fraktselskapet vi benytter oss av er PostNord. Pakken sendes til ditt nærmeste utleveringssted. Du vil da motta en hentekode per post, e-post eller varsling på SMS.
Normal leveringstid: 1-5 virkedager fra pakken er sendt fra oss.
- Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når hun, eller hennes representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen. - Angrerett
Hos Fjord Supply har du 14 dagers bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 14 dager fra da du mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres direkte tilbake til kunden.
Returfrakt betales av kunden. Vi har en fast fraktkostnad ved retur på 149kr.
Bytte og returrett gjelder ikke ved kjøp av behandlinger og gavekort
Ubrukte varer
For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje.
Dersom originalemballasjen er ødelagt eller merkelapper fjernet vil varen anses som brukt.
En vare uten originalemballasje merkelapper eller med merker vil anses som brukt og vil ikke tilbakebetales da det ikke kan selges videre som nytt.
Dersom vi mottar et produkt som ikke godkjennes for retur vil vi ta kontakt på epost for avklaring. Produkter vil bli sendt i retur på kundens regning.
Kansellering/endring på bestilling
Hos CW hud og velvære ønsker vi å få levert pakken så raskt som mulig. Om du angrer noe i ditt kjøp må du ta kontakt så fort som mulig. Når du mottar sendingsinformasjon er ordren fullført. Da er det ikke mulig å gjøre endringer på bestillingen.
- Levering og forsinkelse
Lynrask levering er høyt prioritert hos oss! Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid er normalt 1-5 virkedager, men det kan også være tilfeller med 6-8 virkedager før varen blir levert.
Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos CW hud og velvære eller PostNord. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.
Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 5 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunktet.
Har du mottatt pakken din men mangler deler av ordren din er du som kunde pliktig til å gi oss beskjed umiddelbart etter at pakken er mottatt. Om vi ikke får beskjed vil hele din ordre ansees som mottatt.
Hvis du har mottatt en SMS om at pakken er klar til henting hos ditt nærmeste utleveringssted og pakken ikke er der er det viktig at du kontakter oss umiddelbart slik at vi får etterlyst pakken med det samme. Det samme gjelder om du har mottatt bare deler av din ordre, om det ikke gis beskjed umiddelbart vil pakken ansees mottatt i sin helhet etter at PostNord har varslet om at pakken er utlevert.
Vi sender alltid alle varene samlet i samme pakke fra oss.
- Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper må reklamere innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
- Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.
Oppfyllelse
Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
Heving
Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.
Erstatning
Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr
Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling.9 Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.
Gebyr ved uavhentede varer
Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, belaster Fjord Supply kjøper med et gebyr, dvs retur- og ekspedisjonskostnader (kr 350,-) samt påløpte renter og gebyr ved fakturakjøp. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.
Garanti
Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.- Personopplysninger
Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper. - Alder
Du må være over 15 år for å utføre en handel hos oss. - Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerådet for mekling.